SZUKAJ NAZWY PERFUM LUB KOSMETYKÓW

13 maja 2016

Zapach Ducha - Czytelnicy zdradzają co czuli!

Niniejszy wpis będzie nietypowy, bo poświęcony kontrowersyjnemu określeniu. Chodzi o zapach ducha. Przeczytajcie tekst z przymrużeniem oka, mnie interesuje głównie zagadnienie zapachów, ale nie zagłębiam się w termin osmogeneza (zapach świętości).



Czuję zapach, którego nie ma...

W horrorach z duchami często pada zasadnicze pytanie: "co to za dziwny zapach?", na zagranicznych stronach internetowych typu paranormal guide czytamy, że w nawiedzonych domach dziwnie pachnie. Na pewno słyszeliście wiele historii o duchach, nawet aktor Nicolas Cage przyznał w jednym z wywiadów, że mieszkał kiedyś w nawiedzonym domu.

Jest mnóstwo znaków świadczących, że dane miejsce zamieszkały duchy, przede wszystkim zdradzić je może właśnie specyficzny zapach. W amerykańskim liceum im. Carl`a Schurz`a w stanie Illionois dało się usłyszeć niepokojące głosy i wyczuć cuchnące zapachy, co zwróciło uwagę badaczy zjawisk paranormalnych.


Bezcielesna forma świadomości...

Niektórzy są bardziej wrażliwi na zjawiska zza światów i stają się medium łączącym świat żywych z duszami zmarłych. Ludzie, którzy doświadczyli obecności ducha twierdzą, że zapachy w nawiedzonym miejscu mogą pojawić się nagle, w różnych porach dnia, w różnych okolicznościach, są krótkotrwałe lecz dobitne, pochodzą znikąd, duch bowiem potrafi "przyprowadzić" specyficzną woń. Czasem jest trudna do określenia, daje wówczas poczucie ciężkości w powietrzu i trudno oddychać.

Aby móc je wyczuć trzeba być rozluźnionym, odstawić na bok stresy codziennego dnia. Trzeba jednak uważać, żeby nie stać się zbyt sensytywnym, nie emocjonować się.


Rodzaje zapachu ducha zależą od stopnia rozwoju ducha...

Świeże, cytrynowe, ogórkowe, słodkie, kwiatowe (np. jaśminu, róży), delikatne, określane jako przyjemne, przywołujące miłe skojarzenia oznaczają ponoć wizytę ducha przyjaznego, chcącego nas ostrzec przed niebezpieczeństwem.

Czytelniczka mojego bloga, Agata, przyznaje, że kilka razy czuła nie wiadomo skąd miłą, słodką woń jaśminu. "To zjawisko następowało najczęściej w ciągu dnia, kiedy czytałam książkę, w tle sączyła się nastrojowa muzyka z jazzowego radia" - mówi z przejęciem.

Zapach cygara, ryb, gnijącego mięsa, jajek, krwi, słowem ciężki, "duszący", dymny, trupi; ogólnie uznawany za nieprzyjemny świadczy o obecności złego ducha.

Czytelnik Dominik nie skojarzył początkowo, że dziwny zapach spalenizny identyfikuje obecność niedawno zmarłej osoby. W kamienicy, w której kiedyś mieszkał rok po roku zmarło kilka osób, które były poszukiwane przez policję. "Musiałem się przeprowadzić, bałem się o rodzinę" - przyznaje.

Perfume ghost czy Phantom smell...

Pewna znana marka perfumowa zainspirowana słynnymi brytyjskimi duchami wypuściła w latach 90tych ub. wieku wodę toaletową imitującą zapach dobrego ducha, akcentującą aromaty kwiatowe, lekkie, świeże, pudrowe, powabne, dopełnione ciepłymi ziarnami piżmianu. Woda dedykowana była kobietom nieśmiałym i delikatnym. Zaświaty stały się komercyjne... mamy bowiem do wyboru perfumy o zapachu pleśni, mchu czy suchych liści.


To nasza wyobraźnia a może dobry bądź zły charakter...?

Przeciwnicy teorii mówiącej o uwalnianiu zapachów przez duchy utrzymują, że jest to pierwszy objaw opętania (choroby psychicznej), niczym lekarze zalecają natychmiastowe badania głowy. Mówią, że odczuwanie charakterystycznych zapachów z niewiadomego źródła zaczyna się po przejściu wstrząsu mózgu, po przebytych operacjach, po wypadku. Przekonują, że jest to wytwór naszej wyobraźni, to mózg nami rządzi, mamy zakodowane podświadomie jakieś wzorce. Skoro można zobaczyć coś czego nie ma, to można to także poczuć.

Zdarzają się też tacy, którzy obracają całą sprawę w żart mówiąc, że powinniśmy się cieszyć z możliwości odczuwania pięknych aromatów w śmierdzących miejscach.

Wydaje się, że racja jest po obu stronach. Ciekawi mnie Wasza opinia. Czy duchy wytwarzają zapachy? Czy duchy tak naprawdę istnieją?


 Zdjęcia pochodzą m.in. ze stron strefatajemnic.onet.pl, onet.pl, zapytaj.onet.pl

 

54 komentarze:

  1. spotkałam się z tym wielokrotnie wielokrotnie czułam zapach cuchnący ducha często mnie ktoś nawiedza nie mam pojęcia w jaki celu ale to nie jest mile a raczej denerwujące bo odwiedziny tego kogoś są bardzo częste .Czasami czuje również obecność drugiej osoby w moim mieszkaniu przypadków miałam wiele ale nie chce mi się opisywać każdego z nich wiem tylko ze cos w tym jest. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może cos w tym jest kto wie .Sama się czasami zastanawiam dlaczego i po co .

    OdpowiedzUsuń
  3. hej chetnie porozmawiam na temat różnych sytuacji moze mi pomożecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj obudził mnie ostry zapach zgiłego mięsa. Mieszkam w UK.W OBECNYM MIESZKANIU OD PIĘCU LAT. Tak się zdażyło pierwszy raz .

      Usuń
    2. Też mieszkam w UK i odczuwam to samo. Czasem mam wrażenie że ten zapach wręcz zostaje w nosie na jakiś czas. Znika i pojawia niespodziewanie aż mdli. Jest to słodkawo stęchły smród, ciężki do porównania z czymkolwiek

      Usuń
    3. Czy nadal odczuwasz to samo? Często z zapachem towarzysza tez inne wydarzenia które mogą konkretnie stwierdzić co się dzieje. Nieraz nie chodzi tylko o ducha ale tez o coś innego … to jest UK

      Usuń
  4. U mnie w domu czesto sa dziwne zapachy, najczesciej smierdzacego palacza papierosow, nie dymu, tylko jak by palacza. U mnie nikt bie pali a czesto smierdzi. Zona czasem czuje smrod marihuany, dziwne bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dokładnie takie same zapachy. Pojawiają się nagle i nagle znikają

      Usuń
    2. Często duch daję znaki zapachem

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Mam wiele takich historii i nadal nie potrafię w to uwierzyć że są duchy

      Usuń
    2. U mnie też tak było jak tu jeden pan pisze zapach palacza jak by chuchał ochyda

      Usuń
  6. P.S. Dziękuję za odwiedziny na blogu, przeczytanie postu oraz komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie dzisiaj dziwna sytuacja... po kąpieli usiadłem,zjadłem kanapki... wcześniej leżałem pod kocem. Sprzątałem pokój,koc którym się nakrywałem wcześniej złożyłem i położyłem na fotel na inny koc,dodam,że był czysty i wyprany... wróciła siostra z miasta,wstalem i nagle poczuliśmy okropny zapach,nie mogłem znaleźć źródła... wizalem koc ten co nim bylem przykryty i nic ... wxialem ten drugi koc i smród nie do wytrzymania... nie wiem jak go opisać.... czułem go ja i moja siostra. Koc Suchy itp dokładnie go sprawdziłem.... odłożyłem koc i poczekaliśmy aż mama wróci z pracy (30min).... gdy przyszła wzialem koc i co się okazało?? Nie smierdzial a wręcz było czuć plyn do płukania.... cały czas nie daje mi to spokoju co to mogło być. Dodam,że przeanalizowaliśmy czy ktoś siedzial na Tym fotelu itp itd.... koc był wyprany wczoraj i nikt nie siadał na fotelu jak i nie używał tego koca. Nie ukrywam,że lekko zryło mi to beret.. czuliśmy to wspólnie z siostrą.... pozniej nic kompletnie,no nic tylko plyn do płukania ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że to co piszesz jest niesamowite. Tym bardziej, że sam tego nie czułeś tylko we swoje.
      A powiedz macie zwierzęta w domu? Byliście chorzy na koronę? Czy macie sąsiadów i jak stary jest blok, jeśli mieszkacie w bloku. Dlaczego pytam o koronę? U mnie, np. pojawiają się zapachy znikąd właśnie po tym :( co trochę już zaburza wszystko.

      Usuń
    2. Ja od czasu ponownego zachorowania na koronowirusa zacząłem obserwować w sobie coś w rodzaju medium ... Nie jest to przyjemne

      Usuń
  8. Cześć Kochani, ponieważ od początku istnienia mojej strony jednym z najczęściej czytanych i komentowanych postów jest artykuł o Zapachu Ducha znajdującym się pod adresem: http://www.perfumellablog.pl/2016/05/zapach-ducha-czytelnicy-zdradzaja-co.html
    to chciałabym napisać jego drugą część, tym razem całkowicie poświęconą Wam - Czytelnikom. Jeśli mieliście jakieś ciekawe historie w tym temacie, ja chętnie przeczytam i opublikuję na łamach Perfumellablog.pl Zapachy to zapachy - moja strona traktuje o wszystkim, co jest z tym związane. Zapraszam do wysyłania swoich historii na madameperfumella@yahoo.com
    Artykuł będzie udostępniony, jeśli otrzymam minimum trzy historie. Pozdrawiam Was serdecznie, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam historię i nie tylko jedną która mi się wydarzyła nadal nie jestem w stanie uwierzyć że tak często spotyka mnie sytuacja związana z duchami

      Usuń
    2. A co to moze znaczyć że już kilka razy poczulam świeży zapach magi(lubczyku)A tu srodek zimy

      Usuń
  9. Witam,dzisiejszej nocy obudzil mnie zapach spalenizny,wczoraj skonczylam 33 lata i akurat w dniu moich urodzin doszło także do smierci znajomej mi osoby.

    OdpowiedzUsuń
  10. Często jest uwierzyć mi że duchy istnieją tylko że tyle dziwnych sytuacji miałam że do tej pory nie mogę uwierzyć

    OdpowiedzUsuń
  11. Pytanie bo mam w domu takie coś, raz na jakiś czas.
    Śmierdzi jakby śmiećmi chodź nigdzie ich nie ma. Zapach pojawia się i znika. Tak kilka razy i później całkowicie zanika. Dzieje się tak zazwyczaj w nocy

    OdpowiedzUsuń
  12. Brat i bratowa opowiedzieli nam przy okazji świątecznej wizyty, że w pierwsze święto Bożego Narodzenia, około godziny 18.00 podczas czynności w kuchni pojawił się silny kwiatowy zapach jakby perfum, nie wiadomo skąd, Tak samo jak gwałtownie się pojawił tak też zniknął, nie że z wolna spadała jego intensywność, ale po prostu zapach się pojawił i czuli go oboje i zniknął i też czuli to oboje. Nie chorowali na covid. Nie mają żadnych problemów zdrowotnych. Nie słyszeli oni wcześniej o zjawisku osmogenezy. Ja też nic o tym nie słyszałam. Dopiero poszukuję wyjaśnienia co to było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteście ludźmi dobrej woli , mocno chronieni ale los was nie oszczędza. Ktoś bardzo za wami tęskni i widząc waszą radość chciał jeszcze umilić tą chwilę 😉 Ktoś jest z was bardzo dumny dosłownie poczuliście jego łzy szczęścia 🙂

      Usuń
  13. Po odejściu naszego taty również odczuliśmy zapach ducha, czułem pomimo zatkanego nosa. To był zapach utrzymujący się około minuty w pokoju i przypominał zapach świec, delikatny, subtelny i wyważony. Wiedziałem, że to tata - płakaliśmy wszyscy. Dodatkowo zakręciła się tulejka w drzwiach łazienki na dole, a tata siedząc przy stole lubił bawić się w ten sposób, że kręcił przedmiotami ..

    OdpowiedzUsuń
  14. Aktuaklnie do doświadczam. Byłem w swoim pokoju, zapach był raczej zwykły, neutralny. Wyszedłem na chwilę, aby ugotować sobie obiad, postawiłem ziemniaki na ogień i wróciłem do pokoju. I nagle czuję intesnywny słodki zapach typu jak damskie perfumy. Nie jestem pewien co to za zapach, ale wiem tyle że jest niesamowicie uzależniający dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. A co oznacza czucie zapauxhu w domu jqjka śmierdzącego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziś czułam to samo

      Usuń
    2. Ja czuję od 3 tygodni smròd starego mięsa lub jajka.

      Usuń
  16. Mam w domu jeden mały pokoik który służy za garderobę i pomieszczenie gospodarcze, stoją tam jakieś meble w których znajdują się ubrania, biurko z drukarką i deska do prasowania i suszarką na drobne pranie. Żadnych artykułów spożywczych, chemikaliów, z innych przedmiotów wydzielających zapachy z racji swojej funkcji. Jedynie woda w pojemniku do żelazka. Od dwóch tygodni czuje tam zapach. Raczej zapach a nie smród gdyż nie jest bardzo przykry nie jest też zapachem kwiatów czy płynu do prania (suszarką). Nazwałabym ten zapach surowiczym, raczej takim rześkim nie cuchnącym. Kiedy pokój jest przez cały dzień otwarty nie jest to dokuczliwy jednak jeżeli pokój zamknę na noc a potem rano otworzę to zapach bucha stamtąd. Jedyne co się w tym pokoju wydarzyło co może miesiąc temu umarł nasz kotek no naszych rękach ale nie leżał tam nie chorował, po prostu byłam tam z nim jaina że córka dopóki nie otrzymał, trwało to może kwadrans. Zaraz potem urządziliśmy mu pochówek w ogródku. Oczywiście wiem że nie zgodnie z przepisami. Nie potrafię tego wytłumaczyć prze szukaliśmy cały pokój miejsce po miejscu nic tam nie ma. Pozostał mi jedynie jakiś poltergeist?😱

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej wy o zapachach,więc ja też bo długo szukałam ODPOWIEDZI na swoje pytania.Odkąd pamiętam w domu moich dziadków po śmierci bliskich działy się różne rzeczy i to nie są sytuację które ja widziałam tylko często cała rodzina,byłam mała ale pamiętam wszystko dokładnie . Do rzeczy w domu w którym mieszkam czuję zapach marichuany, często i krótko tak jakby ktoś siedział obok i to nie zart! Bliska mi osoba która zmarła nagle lubiła sobie popalić, jednak prócz tego w moim pokoju głównie wieczorami ale nie zawsze czuję zapach dosłownie gówna ! Albo chemii , kawasu , czy alkoholu ...robiłam remont generalny , wietrze mieszkanie ,pokój, sprzątam żeby nie wyczuć tego zapachu , ale on się pojawia.Mam córkę, budzi mi się w nocy płacze, jest mała nieświadoma , śnią jej się koszmary i mówi że widzi Pana który ma rogi i mówi że jest diabłem, dodam że jestem z rodziny Katolickiej i zakazane jest wymawianie tego słowa ja traktuje to jako bluźnierstwo , więc skąd u niej taka wyobraźnia?bo tak wolę sobie to tłumaczyć. Zaczęłam się bać w momencie kiedy przy jej łóżku zobaczyłam mocno zadrapaną ścianę, po nocy za każdym razem kiedy ma koszmar wstaje rano i te zadrapania się pogłębiają, uwierzcie próbowałam samodzielnie tak zrobić tak zadrapać, bo myślałam że ona może tak drapie pazurkami ... nie ! Nie ma szans i nie mam na to wytłumaczenia, często choruje i jest nerwowa i strachliwa od niedawna . Napiszcie mi proszę co mam z tym zrobić, bo to co napisałam to jest i tak namiastka tego co się dzieje .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmienić dom , a najlepiej zadbać o wysokie częstotliwości swej duszy , nie pic nie palić nie jeść mięsa , myśleć pozytywnie , bo to co przychodzi nie jest dobrym duchem , kazać mu się wynosić silną intencją ,

      Usuń
    2. Musisz wezwać medium.Pani Anna Beata Stanclik ci pomoże.Widze ten post dopiero teraz,ale jeżeli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z ta osoba.Mi pomogła bardzo

      Usuń
    3. Anna Beata Stanclik ci pomoże.To świetne medium

      Usuń
    4. Trzeba udać się do kapłana egzorcysty odprawi odpowiednią modlitwe nawet bez koniecznosci bycia tam wskazana przeprowadzka mieszkal tam ktos bardzo zły albo zamordowany

      Usuń
    5. Witam, jeśli pojawiają się zadrapania lub inne fizyczne zmiany w otoczeniu należy wyświęcić mieszkanie. Jeśli będzie za mało należy je wegzorcyzmowac z ofpyowadzrniem zła skąd przyszło.

      Usuń
  18. Poświęć dom, zaproś kapłana

    OdpowiedzUsuń
  19. Od pewnego czasu w moim mieszkaniu po śmierci mamy i siostry dochodzi do dziwnych sytuacji. Wszystko dzieje się w nocy pomiędzy godz.2:30 a 3:30 w nocy. Najpierw spadły obydwie naraz szafki wiszące w kuchni. Następnej nocy obudził mnie mocny huk w drugim pokoju takjakby spadła półka w szafce. Otworzyłem szafkę i odziwo wszystko było ok. W ciągu dnia pojawiają się dziwne stuki puki. Nie wiem co myśleć. Pomóżcie

    OdpowiedzUsuń
  20. To nic nie da duchy pszychodza z wjadomoscją

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam od jakiegoś czasu czuję okropny zapach jak wsiadam do samochodu ,wręcz smród, czuję go tylko ja ,zaznaczam ,że auto jest bardzo zadbane .Mój mąż nie czuje tego ,a ja mam wrażenie ,że śmierdzi zgniłym mięsem .

    OdpowiedzUsuń
  22. Wczoraj niespodziewanie poczułem brzydki, stęchły zapach, jakby z odkurzacza, w którym od roku nie wymieniano worka. Zacząłem szukać źródła tego zapachu, nigdzie nie znalazłem. Po jakichś dwóch minutach zapach ten mnie opuścił

    OdpowiedzUsuń
  23. Ostatnio czułem u siebie zapach z dzieciństwa. Myślę, myślę, coś mi przypomina. I wiem! Farbki plakatowe! A u mnie w domu nic z takich rzeczy nie ma. Pachniało słabo, na drugi dzień intensywnie. Dziwne. Kiedyś, dawno temu czułem siarkę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Czasami czuje trupi swąt i pozniej ktos umiera. To nie jest fajne.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wiem co się dzieje , może ktoś mi coś doradzi , od kilku tygodni o tej samej porze w nocy czuje zapach kawy w moim pokoju. Ja kawy nie pije . Czasami to wybudza mnie ze snu , a Np teraz nie spie i znowu czyje zapach kawy . Dokładnie to jest cały czas taki sam zapach , kawa o lekkim słodkawym smaku z dodatkiem mleka lub wanili . Już nie wiem jak to wytłumaczyć ? Nawet mam otwarte okno w pokoju i ciagle to czuje. Czy miał ktoś podobne doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj leżałam w sypialni i nagle poczułam piękny kwiatowy zapach,mój mąż leżał obok i nic nie poczuł. Zapach był bardzo wyraźny,jaśminowy,okno zamknięte...
    Moja mama zmarła i czasem czuje jej obecność

    OdpowiedzUsuń
  27. Często wyczuwam w mieszkaniu delikatne zapachy,myślę wtedy o zmarłym mężu,który odwiedza mnie we śnie.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do skomentowania artykułu.