SZUKAJ NAZWY PERFUM LUB KOSMETYKÓW

02 października 2014

Jak interesująco mówić o perfumach?

Ludzie próbując pisać o perfumach tudzież sprzedawać je, zastanawiają się w jaki sposób mówić o perfumach, aby wzbudzić ciekawość naszego rozmówcy, klienta, czytelnika. Słowa fajne, świeże, lekkie, mocne to tylko początek.

Jeżeli pamiętacie moje artykuły o perfumach pisane dla magazynu drogerii hebe to wiecie, że podobnych słów w tekstach używałam, naprowadzając do dalszych opisów. Ważne jest, żebyście poznali jak pachnie poszczególny a najlepiej nietypowy składnik perfum. Wiemy jak pachnie wanilia lub jabłko. Czy wiemy jak pachnie orchidea...? Jaki wanilia ma wydźwięk? Jak ją odbieramy? Czy ten aromat jest chłodny i ciepły na przemian? A może balsamiczny i słodkawy?

Poniżej przedstawiam listę przymiotników, określeń, których warto używać podczas opisywania perfum podczas konsultacji z klientem lub pisaniu recenzji, uprzednio oczywiście wiedząc jak pachnie dany składnik i jak komponuje się z pozostałymi, włączając do tego swoje i innych odczucia. Jest to mój styl pisania, zatem zaraz go posiądziecie.

- Zapach aromatyczny: ciepły, ostry, słodkawy, musujący, głośny, sensualny, krzepiący, ekscytujący

- Zapach słodki: ciepły, niewymuszony, naiwny, zmysłowy

- Zapach kwiatowy: zachęcający, elegancki, subtelny, gustowny, bogaty, romantyczny

- Zapach zielony: przyjemny, naturalny, neutralny, chłodzący, cytrusowy

- Zapach pudrowy: głęboki, spokojny, niewinny, podnoszący na duchu

- Zapach pikantny: chłodzący, świeży, rozgrzewający, soczysty, pobudzający, płomienny

- Zapach balsamiczny: miękki, ogrzewający, słodki, cichy, kojący, komfortowy, przytulny

- Zapach mokry: ziemisty, wodny, zielony, przenikliwy

Ćwiczenie: Zamknijcie oczy lub przejdźcie do ciemnego pomieszczenia i powąchajcie nieznane wcześniej Wam perfumy. Jaki kolor im przypiszecie? Jaki jest wydźwięk? Zanotujcie swoje spostrzeżenia i sprawdźcie na moim blogu lub oficjalnej stronie producenta z jakich składników składa się wybrana przez Was kompozycja.

W trakcie sprzedaży perfum istotne są narzędzia pracy, tj. świeże testery, istotny jest czas, ale także skondensowane, konkretne wypowiedzi wzbudzające zainteresowanie. Każdy z zapachów przez nas proponowanych może okazać się korzystnym, pełnym zalet i bogatym w piękne cechy. Inaczej ma się sprawa przy pisaniu o nich. W tym przypadku możemy pozwolić sobie na odrobinę fantazji.

Mam nadzieję, że choć trochę rozwiałam Wasze wątpliwości odnośnie opisywania zapachów.

1 komentarz:

Zapraszam do skomentowania artykułu.