SZUKAJ NAZWY PERFUM LUB KOSMETYKÓW

15 marca 2016

Perfumy Yves Rocher Naturelle Osmanthus (recenzja)



MOJA HISTORIA ZWIĄZANA Z YVES ROCHER

W roku 2010 używałam wody toaletowej Pur Desir de Lilas - cudownego zapachu wiosennego bzu, emanującego urokliwą słodyczą i ciepłem. Zapach ukryto w zgrabnym, fioletowym, matowym flakonie, przypominającym kwiat. Wtedy starałam się o etat w atelier Yves Rocher w Warszawie, ale na próżno. Dopiero za piątym podejściem, po sześciu latach zostałam zaproszona na rozmowę kwalifikacyjną i przyjęta do pracy na okres próbny. Poznałam nowości zapachowe i szybko znalazłam swoich ulubieńców, jednym z nich jest woda toaletowa Naturelle Osmanthus. Także kochani, trochę historii jest. Niniejszą recenzję dedykuję mojej koleżance z pracy - Nince, która również uwielbia te perfumy. Zachęcam do odwiedzin w warszawskiej Arkadii.



O historii francuskiej firmy Yves Rocher przeczytacie na stronie oficjalnej www.yves-rocher.pl. Podpowiem tylko, że pierwszy butik kosmetyczny w Polsce powstał w 1991 roku przy ul. Chmielnej w Warszawie i stanowił prawdziwy powiew luksusu dla Polek.



CIEKAWY FLAKON

Szklany, dosyć masywny aczkolwiek wygodny w użytkowaniu flakon Naturelle Osmanthus przyciągnął mój wzrok od pierwszych chwil, ma gładką fakturę z drobnymi wtłoczeniami załamującymi światło i kształt przypominający liść, ale to ciekawa kolorystyka ombre (przenikanie się kolorów zielonego, żółtego i pomarańczowego) najbardziej zachęca do przetestowania zapachu, by przekonać się na ile kolory buteleczki zgrane są z charakterem pachnidła. Myślę, że te barwy odpowiadają nutom zapachowym, choć ja bym porównała je z porami roku (wiosną, latem i jesienią). Cień, jaki daje buteleczka na zrobionych przeze mnie zdjęciach kojarzę z morską roślinnością.


SKŁADNIKI ZAPACHOWE

Twórcą Naturelle Osmanthus jest światowej sławy perfumiarz Michel Girard. Chciał stworzyć kompilację świeżych składników, wobec czego zawarł w niej olejek eteryczny z cytryny, absolut jaśminu sambac, absolut osmanthusa oraz olejek eteryczny z cedru. Na opakowaniu zawarto myśl perfumiarza, który ukazuje przed nami kompozycję totalnie świeżą dopełnioną subtelną zmysłowością, w tle wyczuwalną spokojną kwiatowo - owocową słodyczą.


CHARAKTER ZAPACHU

Niebywałą zaletą opisywanej wody jest jej lekkość, dynamizm i świeżość, przez co staje się propozycją uniwersalną, na każdą okazję, na każdą porę roku. Orzeźwiająca i dodająca ostrości nuta cytryny pięknie rozwija się w cieplejszych warunkach, stanowi żywiołowy duet z tytułowym osmantusem, którego aromat przywołuje zapach dojrzałych, soczystych brzoskwiń i moreli. Kwiaty Osmantusa stosunkowo rzadko stosowane są w przemyśle perfumiarskim ze względu na swoją rzadkość i kruchość. Absolut upajającego jaśminu sambac dodaje gładkości i spokoju dla Naturelle Osmanthus, zaś drzewo cedrowe owija całość balsamiczną, kojącą wonią.


REKOMENDACJA

Jeśli lubicie zwiewne, lekkie, ujmujące cytrusowo - kwiatowym charakterem kompozycje i potraficie wprowadzać się w szczęśliwy stan fantazjowania to sięgnijcie po Naturelle Osmanthus z Yves Rocher bez zastanowienia. Jest niczym wonne marzenie, w którym nie ma miejsca na gorzkie zmartwienia. W owym zapachu świeżość stapia się z ciepłem, słodycz z goryczką, zaś delikatność staje się intrygującym zakończeniem.

1 komentarz:

Zapraszam do skomentowania artykułu.