SZUKAJ NAZWY PERFUM LUB KOSMETYKÓW

23 lipca 2015

Samantha Young Cofnąć Czas recenzja książki



Cofnąć Czas. Jest to jedyna książka Samanthy Young, którą przeczytałam. Należy do serii On Dublin Street i teoretycznie powinnam po nią sięgnąć jako ostatnią. Nie miałam okazji zdobyć wcześniejszych części, nie znałam tej autorki, zresztą nie sięgałam nigdy po romanse, nie czytałam nawet słynnej 50 twarzy Greya, zazwyczaj wybierałam coś nowego z Kinga czy książki powiązane z grami komputerowymi. Po czym poznaję dobrą książkę? Nie musi być autorstwa znanego na całym świecie pisarza, za to musi wciągnąć mnie na tyle, że w ramach możliwości przeczytam ją w około tydzień i nie będę mogła doczekać się co się stanie za chwilę. Czytając książkę bez dialogów, np. Pachnidło, męczę się okropnie i szybko zasypiam. Dialog i krótki opis sytuacji czy bohatera jest w stanie zatrzymać mnie na dłużej.


Książkę Cofnąć Czas posiadam w twardej okładce, dzięki czemu nie niszczy się tak szybko i dobrze wygląda w biblioteczce. Czytałam w drodze do pracy i z powrotem, tylko wtedy miałam czas. Info z okładki: "Shannon MacLeod zawsze przyciągała niewłaściwych mężczyzn. Brnęła od jednego toksycznego związku do drugiego, aż przyszło otrzeźwienie – w niebezpiecznych, niosących poważne konsekwencje okolicznościach. Kiedy jej marzenia legły w gruzach, przysięgła sobie trzymać się z daleka od mężczyzn, a zwłaszcza od playboyów. Cole Walker uosabia to wszystko, od czego Shannon ucieka – niezwykle przystojny, o wspaniałym ciele ozdobionym tatuażami, czarujący i pewny siebie. Ale pod powierzchownością playboya kryje się mężczyzna o szlachetnym charakterze, szukający tej jedynej kobiety. Stara się, by Shannon odzyskała wiarę w szczerą miłość i prawdziwą namiętność. Ale wydarzenia z przeszłości nadal prześladują Shannon. Swoim postępowaniem wystawia ona ich związek na próbę i niszczy – być może bezpowrotnie – więź opartą na zaufaniu, które Cole z takim trudem budował".



Niniejsza książka przypadła mi do gustu, historia wciągnęła na tyle, że przeczytałam ją w pięć dni. Główny wątek umiejętnie poprowadzony, wplecione wydarzenia z przeszłości pojawiają się niczym dobry lub zły sen. Shannon nie jawi się dla mnie jako bohaterka - ideał, Cole, jej przyszły partner - owszem. Ale tego oczekuje się w takich powieściach - opisu idealnych mężczyzn (pod względem wyglądu, charakteru i stylu bycia), nieosiągalnych, których nie ma w realu. Przyjemnie się o nim czyta, o tym co robi i jak się porusza, zaś w myślach gani za głupotę Shannon, za to "ociąganie się" i niepozwalanie sobie na szczęście. Czasem jej (wydawałoby się) głupota (np. oświadczenie się Cole`owi czy powściągliwość) oraz zbyt duża ilość postaci pobocznych (pomijając geja i szefa z pracy zacnej parki), pośrednio wpływających na historię sprawia, że można się nieco pogubić lub w myślach "nakrzyczeć" na bohaterkę.

Wnikliwie czytając, książka odrywa od rzeczywistości; za sprawą wątków erotycznych pobudza wyobraźnię, zapewniając sugestywną rozrywkę, wzbudzając chęć naśladowania bohaterów. Nie jestem z zawodu seksuologiem, ale wg mnie "takie rzeczy" serwowane przez bohaterów przynoszą satysfakcję i pociągają, jeśli partner jest nowy, stagnacja raczej nie zapewni tak mocnych uczuć chyba, że partner wraca po długiej delegacji...

Jest to pozycja na raz, ale historia zapada długo w pamięci i poniekąd motywuje do działania (znalezienie nowej pracy, zmiana garderoby, przygotowanie czegoś smacznego dla swojego lubego). Jeśli oczekujecie mocnych scen erotycznych na samym początku książki to muszę Was zmartwić. Przeczytajcie Cofnąć Czas "od deski do deski", historia i budowane napięcie między Shannon a Colem, sprawią, że "zachce" Wam się więcej i więcej; oni pójdą na całego a Wy? Dobra zabawa zagwarantowana, polecam serdecznie, zrobi się gorąco!



Podsumowanie:

- lubisz książki w stylu Greya? Przeczytaj Cofnąć Czas!

- chcesz zatracić się całkowicie w porywającej historii dwojga ludzi z bagażem doświadczeń? Przeczytaj Cofnąć Czas!

- masz bujną wyobraźnię i szukasz nowych rozwiązań w alkowie? Przeczytaj Cofnąć Czas!

- lubisz i masz tatuaże? Przeczytaj Cofnąć Czas!

- genialna do kawy i genialna dla miłośniczek szczęśliwych zakończeń!

Po szczegóły zajrzyjcie tutaj: www.burdaksiazki.pl


P.S. Czytasz książki tylko w autobusie? Założę się, że podczas lektury Cofnąć Czas od Samanthy Young na str. 254 będziecie się gorączkowo się rozglądać czy ktoś nie czyta Wam przez ramię!

"Czarny pas i pończochy.

Cole rozchylił usta, patrząc jak robię dwa kroki, żeby wyjść z leżącej na podłodze spódnicy. Odwróciłam się powoli i potrząsnęłam głową, a włosy, dotykające koniuszkami wytatuowanego smoka, zafalowały. Wygięłam się lekko, bezczelnie uwypuklając zapraszająco pośladki. (...) Uśmiechnęłam się z zadowoleniem.

- Podoba ci się?

- Czy mi się podoba? - spytał, oddychając szybko.

Odwróciłam się do niego i pieszcząc swoje piersi, powiedziałam:

- Kupiłam to specjalnie dla ciebie.

W odpowiedzi ściągnął podkoszulek gwałtownym ruchem, od którego mięśnie mu się uwypukliły, a ja z uczuciem triumfu pogratulowałam sobie w duchu".

2 komentarze:

Zapraszam do skomentowania artykułu.