SZUKAJ NAZWY PERFUM LUB KOSMETYKÓW

18 lutego 2019

Podsumowanie Styczeń 2019 Minimalizm kosmetyczno - perfumowy

Kochani, mój minimalizm perfumowo - zapachowy w Styczniu 2019 okazał się sukcesem. 

We wpisie Postanowienia 2019 założyłam sobie, że będę kupowała w Nowym Roku tylko najlepsze produkty i nie chomikowała na zapas. 


Po opublikowaniu postu dostałam mailowe pogróżki od kilku osób żebym nie sprzedawała swoich perfum czy pustych flakoników, żebym przynajmniej to sobie zostawiła, bo wtedy:

1) Nie będzie o czym pisać na blogu i instagramie
2) Nie będę prawdziwą fanką perfum jaką jestem teraz
3) Nie będą wchodzić na moją stronę i inne profile społecznościowe, na których jestem czyli instagram, snapchat, twitter, facebook.

Muszę przyznać, że byłam zaskoczona tymi mailami, ale rozumiem, że byli to superfani zapachów. 

Jaką decyzję podjęłam? Zdecydowałam, iż nie będę wyrzucać pustych buteleczek, chcąc nie chcąc będących małymi dziełami sztuki, ale wymienię lub sprzedam perfumy podwójne. 



Nie kupię perfum tylko dlatego, że spodobał mi się flakonik czy akurat tego dnia zapach ładnie się rozwijał na mojej skórze. 

Tak jak pisałam w poprzednich postach, kosmetyki a zwłaszcza perfumy "przychodzą do mnie same", np. w urodziny, imieniny, walentynki czy po prostu bez okazji, np, wygrana w konkursie. Więc przez taką metodę zdobywania perfum nie "winię" siebie, że zaprzepaściłam moje postanowienie. 

Wiecie co jeszcze zmotywowało mnie do podjęcia wyzwania - postanowienia wytrwania w minimalistycznym stylu życia? Na pewno niskie zarobki, brak wolnej przestrzeni, uczucie przytłoczenia, że nie mam tylko zapachów, które aktualnie faktycznie mi się bardzo podobają i "szaleję" za nimi. Myślę, że te 3 czynniki są na tyle wystarczające, aby dalej kontynuować wyzwanie, jak myślicie? Nie wiem czy potwierdzono jakoś naukowo fakt, że ludzie mało zarabiający kupują częściej i więcej? Chcę się pozbyć tego w 100%.

Puder Editt Cosmetics


W styczniu 2019 nie kupiłam żadnego kosmetyku pielęgnacyjnego. Szamponów, odżywek do włosów starczy mi jeszcze na minimum luty i marzec, mam jeszcze kilka nieotwartych kremów do twarzy dziennych i nocnych - dostałam je w grudniu, podobnie jest z kosmetykami do demakijażu czy do kąpieli. Też macie dużo żeli pod prysznic? Chcę dobrnąć do jednego. Również do jednego sprawdzonego szamponu i odżywki, jednego kremu do twarzy, ewentualnie nocnego, bo bardziej odżywczego, jednej szminki czy podkładu. Zajmie mi trochę zużywanie tego wszystkiego, ale przynajmniej zaoszczędzę kasę i przeznaczę ją na lepsze jedzenie. 

Już wiem, że w moim przypadku zbędne jest kupowania perfumowanych balsamów do ciała o tym samym zapachu co perfumy. Pod bluzką czy swetrem z długim rękawem nie czuć tego zapachu. Wiosną czy latem wolę po prostu więcej spryskać się perfumami niż dodatkowo smarować się balsamem.

Fajny filmik jak uporządkować sobie życie i żyć zgodnie z filozofią minimalistyczną nagrał autor kanału Nieprzeciętne Życie. Zobaczcie koniecznie. Polecam.




Jak minął u Was styczeń pod względem postanowień minimalistycznych?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do skomentowania artykułu.