SZUKAJ NAZWY PERFUM LUB KOSMETYKÓW

22 września 2020

Paco Rabanne Olympea Aqua Legere EDP Recenzja Damskich Perfum

Jeśli niniejszy post otworzyliście w telefonie komórkowym, polecam przestawić na  widok komputerowy (na samym dole postu jest link), tym sposobem macie dostęp do całej strony, w tym archiwalnych postów.

Linia Olympea od Paco Rabanne była dla mnie jedną z trudniejszych do zrozumienia, zaprzyjaźnienia się jeśli chodzi o mainstreamowe serie wydane na przełomie ostatnich 10 lat. Ktoś powie: "Ale jak to mainstreamowe, przecież to premium, nie obrażaj fanów zapachów". Pisałam już kiedyś, że dla mnie perfumy przestały już być towarem luksusowym, bo tak naprawdę za przysłowiowe parę groszy możemy mieć już ulubiony flakonik. Coraz częściej to nisza lub pojedyncze wydania stają się typowo premium. Luksusem dla mnie jest moment, w którym czuję dany zapach... Jak to jest u Was?

W dzisiejszym wpisie przedstawię wodę perfumowaną Olympea Aqua Eau De Parfum Legere, wydaną w 2016 roku, chcąc przekonać się na własnej skórze czy stanę się nowoczesną Wenus, rządzącą żywiołami. Sprawdźmy to!

"Poproszę tą zwykłą Olimpię", "Jest Olimpijka?", "Ma pani tą świeżą Olimpiadę co tak reklamują w telewizji i internetach?"- pytali klienci kiedy jeszcze pracowałam w perfumerii. "To sami klienci nadają takiego prostego znaczenia pachnidłom, stąd twoje myśli, że te markowe nie nadają się już na premium stuff" - skwitowała moja koleżanka. Coś w tym jest, aczkolwiek pomysły i nazwy jakie klienci nadawali marce Olympea były naprawdę zabawne. Miło wspominam te chwile, to był wspaniały czas móc z różnymi osobami porozmawiać o perfumach. Szczerze mówiąc niewiele osób wówczas pytało o Olympea Aqua zatem moje zainteresowanie tym zapachem wzrosło.

olympea aqua wycofany zapach

Kategoria do jakiej mogłabym przypisać Aquę to orientalna, kwiatowa, wodna. Jestem zaskoczona, że do stworzenia jej potrzeba było aż czterech perfumiarzy. Jak się okazuje, Aqua jest to (nie chciałabym tutaj ujmować tego nieelegancko - zlepek) zbiór, duch dawnych perfum, mieszanka kilku zapachów, jakie znacie na rynku i każdy z akordów, momentów jest jakby przypisany do danego autora, kojarzony z jego wcześniejszych dzieł. Zaznaczam, że jest to moje spostrzeżenie, moje odczucie, moje skojarzenie i zaraz wyjaśnię dokładniej o co mi chodzi, bo nigdy nie spotkałam się z czymś takim, testując tak wiele zapachów w swoim życiu. "Ale co Ty wiem o perfumach...?" - zapytają hejterzy.

Po prostu każdy z twórców oddał jakby cząstkę siebie do Aquy oraz nuty wiodące z konkretnych grup perfum, jakie stworzył kiedyś. Fanny Bal (znana z Lancome La Vie Est Belle Flowers Of Happiness - przydymiona świeżość), Anne Flipo (Paco Rabanne Lady Million, Lady Million Empire), Dominique Ropion (Burberry The Beat i Giorgio Armani Aqua Di Gioia - energia  zaklęta w zimnym, ostrym zapachu z musującą nutką, delikatną goryczką) oraz Loc Dong (Azzaro Wanted Girl, Beyonce Rise, CK In 2 U - trzy zbliżone do siebie klimatem zapachy, przywołujące smak pomarańczowych delicji szampańskich i generalnie pomarańczy, słodyczy spoczywającej na miękkim kaszmirze). 

W takiej kolejności rozwija się recenzowany zapach, przypominając o wymienionych kompozycjach, które z pewnością dobrze znacie i prawdopodobnie macie w swoich kolekcjach. Cytrusowy, balsamiczny, słodki, słony, wodny, świeży, przydymiony, ciepły, korzenny, miękki, gładki. 

Od debiutanckiej wersji różnią Aquę niuanse, owa słona, dynamiczna świeżość, szybko zaznacza swoją obecność i dobrze się nosi. Nie jest jednak zbyt "wodna" jak nazwa wskazuje przez co styl pierwszej Olympea zostaje całkowicie zachowany. Może tutaj sól (jeśli lubicie ten akord) nie przetrze szlaków to za jego sprawą kompozycja nabiera również nieco metalicznego wydźwięku, niektórym osobom z mojego otoczenia kojarzy się z klasyczną Lady Million tego samego projektanta. 

W składzie m.in. petitgrain - olejek z gorzkiej pomarańczy, chłodny imbir, egzotyczny jaśmin dodający słodyczy, sól, stonowana ambra, suche i mięciutkie drzewo kaszmirowe.

olympea aqua legere opinie


Czy woda perfumowana Paco Rabanne Olympea Aqua Legere jest trwała? 


Z przekonaniem stwierdzam, iż fantastycznie trzyma się na skórze i na ubraniu również, kosmiczna trwałość, jest wyczuwalna kilka godzin, ale jak już wiecie, z racji tego, że kocham perfumy lubię doperfumować się kilka razy w ciągu dnia, więc Olympea Aqua wibruje wokół mnie praktycznie przez cały czas. Ale na nią trzeba dnia, odpowiedniego "klimatu", nastroju, potrzeby, pewnej świadomości, że oto właśnie teraz chcę jej użyć, inaczej od razu mówię, będzie zbyt intensywna, może nawet przytłaczająca i "dusząca".

olympea aqua paco rabanne edp recenzja

Jeśli lubicie w perfumach różne "wątki" zapachowe jak słodko, słone, metaliczne, świeże, do tego harmonijnie przeplatające się między sobą, cenicie niekonwencjonalne aromaty, mocne, sensualne, upajające, "z ogonem", o pięknej projekcji otulającej zmysły a zarazem niebezpieczne, nowoczesne, "inne" niż klasyczne cytrusowe, takie, których nie stosuje się na co dzień tylko od wyjątkowych okazji, to prawdopodobnie Olympea Aqua będzie przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. 

Głębokie, niesamowicie trwałe, ciekawe, odpowiednio dozowane, dopasowane do chwili zapewnią Wam dobry humor. Ja osobiście poczułam się jak bogini mając na sobie Aquę. Gorąco polecam sprawdzić ten zapach i koniecznie dajcie znać co o nim myślicie.

2 komentarze:

Zapraszam do skomentowania artykułu.